Lige siden Cary Grant raslede mænds t-shirt industri af berømte vises uden én og forårsager en nedgang i detailsalget af undertrøjer, tv- og filmstjerner har været skiftende smag af den amerikanske forbruger.

For detailhandlere i baby produkter på markedet, disse celebrity-induceret tendenser har ikke været så meget af en faktor som de har været i den voksne modeverdenen. Ikke mere. Den amerikanske psyke synes at trådt ind i en ny fase af celebrity baby ser som Britney, Katie, Brooke og resten dukke op på magasin dækker med deres babyer sammen med dem. Nu alle synes at har brug at vide, hvilket mærke af klapvogn eller ble taske celebrity moms bruger. Og ikke kun i den populære blogs om berømthed babyer, men også i mainstream medierne, baby buzz bliver højere hele tiden.

Case Study: Desperate Housewives og lille giraf

Selvom meget af baby hoopla kommer fra berømtheder og deres egne børn, viser et nyligt eksempel hvordan tv capitalizing på og bidrage til de samme tendenser. En af de mest slående eksempler på berømthed kultur påvirker forbrugernes smag i markedets baby blev set for nylig hvornår ABC mega-hit Desperate Housewives lavet opsigt i normalt rolige baby boutique world af featuring en designer baby tæppe lavet efter lidt Giraffen (). Når Eva Longoria karakter Gabi bringer hjem en vedtaget baby indpakket i en smuk, selvfølgelig super soft pink tæppe pludselig, telefoner på baby butikker rundt om i landet ringen ud af krogen, som kunderne kræver en af disse tæpper for sig selv.

Så selvom Gabis tørn som mor endte flere episoder senere når Lilys fødsel mor regenereret hende, Lilys optræden på Wisteria Lane lavet en bølgeeffekt stadig mærkes i baby butikker rundt om i landet.

Den nu berømte lyserøde tæppe har også udløst en groundswell af interesse i lille giraf, det selskab, der designede den. Jennifer Zankan, af Jeneration PR, det selskab, der administrerer lille giraf reklame, har udtalt, at virksomhedens signatur tæppe “er blevet Hollywoods hotteste baby produkt. Vi har været at få opkald fra folk som Tom Cruise og Katie Holmes beder os om at sende dem tæpper.”

Baby butikker tage til efterretning!

Alle buzz i Hollywood er tilsyneladende at komme ud på Main Street, hvor kendis-godkendt designer produkter som lille giraf er mere populære end nogensinde. Cundy Bryson, ejere af en baby butik baseret i Atlanta at funktioner lille giraf linjen af baby tæpper, erklærede, at køb af lille giraf baby tæpper steg dramatisk dette forår, og hun tilskriver stigningen til baby Lily tæppe. “Jeg kan ikke se show hver uge,” indrømmede hun, “Så jeg var overrasket, da min kunder begyndte at spørge mig om baby tæppe de så på Desperate Housewives.”

Bryson gik til notat, der tidligere i år salg af lille giraf tæpper øges, når det blev publiceret, stjerner som Angelina Jolie og Katie Holmes bruges lille giraf tæpper, “men Desperate Housewives udseende havde den største effekt langt.”

Bryson og anden detailhandlere i baby produkter på markedet giver det mening at holde med Hollywood tendenser, fordi i dagens kendis-fokuserede verden, uanset hvad stjernerne gør, vil sandsynligvis blive opfanget af offentligheden i sidste ende. Og denne tendens viser ingen tegn på slækkes. Ifølge Zankan vil lille giraf tæpper blive præsenteret i People Magazines kommende baby nummer. Hvis Hollywood har noget at gøre med det, få baby butikker bedre klar til endnu større menneskemængder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *